Lalutrip

Nyíregyháza, állatkert

2022. június 30. - Lalu80

Még sosem voltam Nyíregyházán. Voltunk Miskolcon, Debrecenben, Hajdúszoboszlón, de Nyíregyháza valahogy mindig kimaradt. Pedig ajánlom mindenkinek. Igazából egy dolog miatt mentünk, az állatkert miatt, mert ezt az egyet még nem láttuk.

Nos, egy hétvégét szántunk erre a csavargásra. Hiba volt. Ez az idő nagyon kevés. De hát megindultunk Dél-Baranyából, hogy 500 km autóút után megérkezzünk az úti célhoz. Valamikor 6 óra körül indultunk. Mivel a szállást 14.00 - tól lehetett elfoglalni, így arra gondoltunk, hogy olyan 11 körül mindjárt a strandon kezdünk, és majd olyan 16-17.00 körül elfoglaljuk a szállást. Ahogy a szállás.hu hirdeti: "úgy is lett". Nos nekünk nem úgy lett...történt az autóval némi gubanc, úgyhogy egy autómentéssel egybekötött javítással kezdtük a hétvégi kiruccanást. Az autómentős fickó jó fej volt, megbütykölte, amit meg kellett, így folytathattuk utunkat immár pár 10 ezer forinttal vékonyabban.

Olyan 15:00 körül megérkeztünk a szállodába. Centrál Hotel a neve. Alapból kellemes és jó kis hely. Több a pozitívum, mint a negatívum. De akkor részletezzük:  Az akkor épp munkában lévő recepciós nem volt igazán kedves, vagy legalább is mi nem ehhez szoktunk...elvártam volna némi mosolyt, pár szót a város látnivalóiról a szállodáról, de azon kívül, hogy elmondta, hogy hol az étterem, a wellness és hányas szobát kapjuk, nem igazán informált minket. Aztán jött a szoba. Kicsi volt. Nagyon nem tetszett, hogy nem volt erkély, de ezen még túl tettem magam. Az ablak viszont a bádogtetőre nézett, még csak a hátsó udvart sem láttuk. Ettől kicsit csalódott lettem. A szoba felszereltségével nem volt baj. Volt minden (hajszárító, széf, köntös, papucs, tisztálkodási eszközök, TV, wifi, törölközők), ami elvárható egy ****-os hoteltől. A szekrényben találtunk vízforralót, teát, cukrot, mézet, citromlevet, mini csokikat és 3in1 kávét. Ez térítésmentesen állt a rendelkezésünkre. Itt jött az első jó pont. Amit még picit  hiányoltam, az az ágytakaró. Mert tudjátok, amikor 5-6 óra utazás után beérsz a szobába akkor ledöglenél az ágyra. Viszont fürdés nélkül én nem szoktam bebújni az ágyneműbe, amibe tisztán fekszem bele. Tusolni most nem volt erőnk, szóval azért  jó lett volna egy ágytakaró, amire rádögölhetünk izzadtan, fáradtan, így az ágynemű érintetlenül várta volna, hogy tisztán és illatosan belefeküdjünk.

Kimentünk a városba enni, majd felfedeztük a szállodát. A wellness részlegben volt egy jacuzzi, és egy jó nagy úszómedence. Zuhanyzók, és egy szauna. Dohányzásra kijelölt hely a konferencia terem mögötti kis rész volt, asztallal, székekkel.  Parkolni a szálloda zárt udvarában lehetett. TÉRÍTÉSMENTESEN! Ez nagy szó, ezért ismét egy hatalmas plusz pont jár.

Visszamentünk a szobába, megnéztük az asztalra kitett tájékoztató anyagokat, kicsit bekapcsoltuk a TV-t, telefonoztunk, lazultunk. Én olyan 7 körül azon gondolkodtam, hogy elmegyek fürdeni, mert vacsihoz általában tisztán, és csinosan szoktunk beülni. Na itt kapott még egy ejnye-bejnyét a szálloda. Nem volt meleg víz. Gondoltam, folyatom kicsit, hátha. De nem... ez sem így lett. Oké, hogy nyár van és meleg, de miután a légkondi kellően (de kellemesen) lehűtötte a testemet, mégsem akartam megfagyni. De megfagytam. Nagyon! Lefelé menet szóltam a kedvetlen recepciós hölgynek, akinél becsekkoltunk, hogy nincs hideg víz. Ő erre közölte velem, hogy olyan nincs. De- mondom van! Az lehetetlen! (Jó akkor van, csak én éreztem, hogy jégkockák jönnek a csapból....). Mindjárt megnézem, közölte hűvösen. Eltűnt balra a folyosón, majd zavartan mondta, hogy tényleg nincs. Ekkor azon gondolkodtam, hogy mit szóljak be neki, de inkább csak kedvesen mosolyogtam.

Az ételek finomak voltak. Vacsira étlapról lehetett választani három fogást (leves, főétel és desszert), a reggeli svédasztalos volt. A pincérek kedvesek, udvariasak, mosolygósak voltak. A légkondi szerintem picit sok volt az étteremben. Mire kijöttünk a kezeim és lábaim jéghidegek voltak, de azért kibírtam.

És most jöjjön a város!  A Corso nevű üzletközpont nagyon tetszett. Itt ebédeltünk érkezésünk napján, miután becsekkoltunk a szállodában. Két épületrészből állt, amit egy fedett átjáró kötött össze. A két oldalt nyitott folyosón ülőalkalmatosságok voltak. Két vásárlás között ide le tudtál ülni egy kávéval, és élvezni a langyos szellőt. Sokkal nagyobb volt mint egy Pláza, vagy Árkád. De üzletekre szinte ugyanaz.  Első nap vacsi után kimentünk sétálni, fagyizni. A belváros szép, van élet. A kávézók, bárok tele voltak. A város tiszta, sok a növény, és a szökőkút. És még egy nagyon jó dolog. Kevés az autó, de annál több a bicikli és az elektromos roller. Kezdetben azt hittem, hogy az emberek csak úgy felügyelet nélkül otthagyják a rollereiket a város különböző részen. Kérdeztem is a férjemtől, hogy nem félnek, hogy valaki arrébb viszi ezeket a több százezres járműveket?  De aztán mikor már a tizedik "szabadon hagyott" rollerrel találkoztam, megnéztem közelebbről is, és láttam, hogy ezek bérelhető, alkalmazással működő rollerek. És tényleg.. a belváros szinte bármely pontján találhatsz egyet, és viheted is. Ez nagyon jó ötlet. Nagy pacsi a városvezetésnek! Ami viszont negatívum, hogy szinte nem tudsz úgy végighaladni a belvároson, hogy a hajléktalanok meg ne állítanának és ne kérnének pénzt. Sokan kiszorultak az utcára, ott tengődnek, és lesik honnan tudnák a napi betevőt (ételt, vagy alkoholt) beszerezni. Ott ültek a padokon, az út szélén, a kávézóknál, a bároknál. Tudom, ez országosan is így megy, és sajnos a mostani gazdasági helyzetben egyre több ember fog az utcára kerülni, vagy más jóindulatára kényszerülni.  Nem őket akarom bántani, hiszen sokan nem tehetnek arról, hogy ilyen sorsa jutottak. Viszont azért picit riasztó a jelenség, órákat lehetne beszélni róla. Én itt inkább azoktól tartok, akik már a több éves alkoholizálástól és nincstelenségtől agresszívvá váltak.

Na és akkor jöjjön a lényeg, ami miatt mentünk. Az állatkert! Hiperszuper, imádtam minden méterét!  Az állatpark a várostól kb. 5 km-re, a sóstói üdülőövezetben található. A szálláshelyünktől kb. egy óra séta lett volna, ezért inkább autóval mentünk. 2015-ben és 2018-ban  elnyerte az Európa legjobb állatkertje címet. Átérzitek ugye?? A  több, mint 35 hektáros terület kontinensekre van osztva, ezeken belül összesen 18 "állomáson" láthatunk állatokat.  Van itt oroszlánfóka bemutató tér (rögtön a bejáratnál), Zöld piramis és ócenárium (ez volt az egyik kedvencem), India ház, Tarzan ösvénye, Afrika panoráma, paraszt udvar, elefántok háza, trópusi ház, hüllő ovi, Viktória ház, Andok kalandok. Az állatok pedig a kontinensek szerint vannak elszállásolva. Kb. 5000 állat lakja a parkot természetközeli körülmények között. A kifutók nagyok, az állatoknak bőven van helyük. Szinte mindegyiküknek van egy benti (amit épületből látsz), és kinti területe is, így a nagyobb melegben vissza tudnak húzódni.  Láthatsz itt varánuszt, gorillát, orángutánt, zsiráfot, gepárdot, vízilovat, krokodilt, oroszlánt, elefántot, szibériai tigrist, fehér tigrist, hópárducot, keselyűket, hüllőket, kígyót, békát, madarat, struccot, szurikátát, jegesmedvét, orrszarvút, cápát, ráját, mindenféle kismajmot, háztáji állatot, pávát, bölényt.....farkast, medvét...MINDENT IS!  A teljesség igénye nélkül emeltem ki párat. Amint már mondtam, a zöld piramis a kedvencem. Mintha valami rég elveszett ősi maja világ tárulna eléd a szobraival, a dzsungel szerű növényeivel, az ingatag (Indiana Jones filmek- béli) köteles függőhidakkal és vízeséssel. Imádtam!! Az ócenárium is szuper. Hasonló, mint Pesten a tropikárium, ahol a fejed felett úszik a cápa, rája, és egyéb tengeri halak. Ha a bejáratnál akarnak neked adni egy térképet, mindenképpen fogadd el! Akkora, és olyan kanyargós a terület, hogy mindenhonnan mindenhová is el tudsz indulni, és a végén már fogalmad sincs, hogy merre vagy.  Ez talán azért is lehet, mert van, hogy egy fajta állat több területen (kontinensen) is van. Pl. az elefántot megtalálod az afrikai kontinens részen, és az indiain is. De ez igaz más állatra is. Szóval, kell az a térkép, hidd el! És kényelmes cipőt vegyél fel, mert arra számíthatsz, hogy 4-5 órát elsétálgatsz ott. Mi nyitásra mentünk (9.00) és kb. 16.00 felé hagytuk el az állatkertet. Mondjuk ebben benne volt egy ebéd, egy két jégkásás, kávés pihenő (mert a tavaly eltört lábam kicsit előbb fárad, mind korábban). Az árak elfogadhatóak mind az ételeket, mind az italokat, vagy az ajándéktárgyakat tekintve. A park tiszta, pedig rengeteg látogató van. A wc is tiszta, rendezett, és szinte minden kontinensnél van egy. Az állatok és növények mellett a kisebbeknek ki vannak téve, hinták, játszókák, tudod etetni az arra kijelölt állatokat zoocsemegével.

Én összességében egyetlen egy hibát találtam. Az embereket. Vagyis inkább az üvöltöző embereket. Értem én, hogy a gyerekek nem tudnak csendben lenni, de hogy a felnőtteknek is miért kell szó szerint üvöltözni, azt nem értem. A zöld piramisban a felső szinten szerettem volna élvezni a látványt kicsit. Hallgatni a vízesés és a madarak hangját. Ez kb. 10 másodpercig sikerült is. Aztán jött egy csapat, akik úgy üvöltöztek, hogy szerintem még Debrecenben is lehetett őket hallani. A kissrác meg úgy rohant, hogy majdnem lelökött a függőhídról. Mondjuk itt azért a szülő szólhatott volna, hogy fiam, mások is vannak itt rajtunk kívül. Aztán a másik az, hogy az állatoknak sem tetszik szemlátomást, hogy lármás családok üvöltöznek, verik az üveget, és cukkolják őket. Volt olyan hely, ahol fél órát kellett várnom, hogy fotót készíthessek, mert az apuka úgy gondolta, hogy csatlakozik az idióta kölkéhez, és torkaszakadtából üvöltve veri az üveget, hogy gyere már közelebb....szegény majmóca inkább elbújt. Hiába... én mindig mondtam, hogy némely állat különbben tud viselkedni, mint egyes emberek.

Ez volt a második napunk, ami itt le is zárult, mert hát délután ötkor hulla fáradtan nem akartunk strandra menni. Így maradt a szokásos esti program. Fürcsi, vacsi, és terveztünk ismét egy kis sétát de eleredt az eső, így inkább visszahúzódtunk a szobába. Sajnos a harmadik nap már a távozásunk napja volt. Fizettünk a recepción, és megindultunk hazafelé. A fürdőre már nem volt időnk. Itt megemlítem, hogy ár-érték arányban a szálloda nagyon rendben volt.

Jó ötlet volt, hogy Nyíregyházán töltöttük a hétvégét. De kevés. Ahhoz, hogy mindent meg tudj nézni. A strandolás sem egynapos program, hiszen itt van az Aquarius élmény - és  Parkfürdő a csúszdáival, élményelemeivel,  az ország legnagyobb vízi koktél bárjával, és a Sóstói fürdő, vagy másnéven sóstói riviéra, ami a természetes vizeket kedvelőknek nyújt kikapcsolódást. És kimaradt még megannyi nevezetesség, szórakozási lehetőség: sóstói erdő, a sóstói múzeumfalu, botanikus kert, tematikus múzeumok, kalandpark.

Összegezve: Megéri ellátogatni ide. Egy 4-5 napos kiruccanásba már belefér a pihenés is. Az állatparkot, és a Fürdőket mindenkinek érdemes meglátogatnia. Ezeken kívül, mindenki talál magának szórakozási lehetőséget, akár egy romantikus hétvégéhez, akár egy családi kiruccanáshoz, akár nyugdíjasként múzeumlátogatásokkal.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.